Stáňa. Máma.

Mentorka.

Pedagožka.

 

  • od roku 2000 se svými čtyřmi dětmi v domácím vzdělávání

  • od roku 2010 pedagožka pečující o domoškolácké rodiny na několika ZŠ po celé ČR

  • Od  roku 2017 zakladatelka projektu Učit nebo neučit

  • Od roku 2021 vydává on-line časopis Domoškolák

Moje cesta k domácímu vzdělávání

S manželem Davidem máme 4 děti. S možností vzdělávat je v rámci individuálního vzdělávání jsme se setkali ještě v době, kdy se tato varianta teprve ověřovala a domácí škola nepatřila mezi zákonné varianty vzdělávání. Možnost takové svobody nás doslova nadchla.  Začali jsem tedy pátrat po informacích, jak vše funguje, co je vše potřeba zařídit. Seznamovali jsme se s rodinami, které již doma nějakou dobu učí. Nebylo to ale vůbec jednoduché. Byl to čas, kdy ještě nebyl samozřejmostí mobilní telefon ani internet, sociální sítě nebyly vůbec.  A tak jsme si cestu k domácí škole prošláply opravdu důkladně!

Časem se začaly doma vzdělávat postupně všechny naše 4 děti. Každé naše dítko využilo možnost domácího vzdělávání  podle svých potřeb v různých fázích života a to od školky až po střední. V tuto chvíli se učí doma ještě dvě z našich dětí na SŠ. S mojí nejstarší dcerou, která již ukončuje studium na VŠ, můžete shlédnout pořad Duše K, kde byla hostem Jaroslavu Duška v rozhovorech o studiu doma na středních školách (odkaz najdete níže na této stránce).

MOJE MISE

Ukázat vám, že většina problémů se vzděláváním má své řešení.

Předat praktické informace o tom, co vše je ve stávajícím vzdělávacím systému legislativně možné.

Domácí vzdělávání jsem si časem zamilovala tak, že jsem začala pracovat na základních školách jako pedagog, specializující se na podporu rodin, které učí své děti doma v rámci individuálního vzdělávání. Spolupracuji se státními, soukromými i církevními školami jako mentorka individuálního vzdělávání. 

Informace získané lety strávenými se svými dětmi v domácí škole  a péčí o  rodiny domácích školáků na základních školách stále nabývaly. Desítky a později stovky příběhů rodin, mnoho vzdělávacích situací. Rozhodla jsem se tedy, že je čas začít uceleně informace předávat tak, aby další rodiny měly cestu  ke své vlastní vzdělávací cestě a svobodě jednodušší. Aby se každý rodič mohl svobodně a informovaně rozhodnout, zda je domácí škola pro něj a jeho dítko to pravé nebo zvolí třeba i jinou cestu.

Založila jsem web Učit nebo neučit, začala poskytovat konzultace a časem vznikl i  on-line časopis Domokolák, který najdete na mém webu zdarma ke stažení.

Témata konzultací již dávno přesahují oblast domácího vzdělávání, ale týkají se i dalších vzdělávacích alternativ a celkového řešení určitého vzdělávacího problému rodin,  které si mě najdou. Cílem všech mých aktivit je  podpora rodin v nalezení vlastní vzdělávací cesty v souladu s jejich životní filosofií a  osobní spokojenost rodičů a dětí.

Vzdělání: 

  • ČVUT Fakulta Architektury 

  • Ukončené další vzdělávání na TUL v Liberci, obor UOP, tedy učitelství pro 2. a 3. stupeň.

  • Akreditovaný kurz Profesionální kouč dle požadavků na dovednosti kouče dle ICF (International Coaching Federation)

  • Mnoho dalších potvrzení z kurzů o vzdělávání, výchově, metodách učení, alternativách ve vzdělávání, například: Respektovat a být respektován, Základy Montessori pedagogiky, Matematika Hejný a další

MEDIA

Logo České televize
Podcast Redline o domácí škole
Ing. arch. Stanislava Kratochvílová, domácí škola konzultace, jak na domácí školu

Individuální konzultace

 

  • Jak na domácí vzdělávání v MŠ, ZŠ a SŠ
  • Obtíže se vzděláváním
  • Nespokojenost ve stávajícím systému vzdělávání
  • Jak na hodnocení v domácím vzdělávání
  • Výukové postupy a materiály
  • A další vzdělávací situace

Sjednat konzultaci můžete ZDE

PODPŮRNÁ ONLINE SKUPINA PRO RODIČE

Nyní zvýhodněné členství!

Vstup možný do 30.6.2024

PRO VÍCE INFORMACÍ KLIKNĚTE ZDE

Stáňa Kratochvílová foto
Foto Stáňa Kratochvílová