Učit nebo neučit?  

aneb současná vzdělávací scéna mýma očima

Pohybuji se s nadšením v oblasti domácího vzdělávání, soukromého, státního  a církevního školství, alternativního vyučování včetně unschoolingu téměř 20 let. Ráda nabyté informace a postřehy předám také vám.

Stáňa

Kateřina Fürbacherová
...
Jsem ráda na světě, většinou. Jsem hlavně máma, momentálně. Jako malá jsem chtěla být učitelka. Nějak se mi to pak rozleželo a učitelka nejsem, bohužel. Teď bych ten „papír“ brala, ony se totiž ty učitelské sklony projevily.

Kateřina FürbacherováNejstarší z mých třech dětí mi pomohlo otevřít dveře do světa domácího vzdělávání a hlavně do světa dětské duše, která potřebuje věci jinak, než „se dělají“. Další dvě děti v tom úspěšně pokračují. A tak každý den zkoumám a studuji. Sebe, děti, svět. Prostě vše, co je zrovna potřeba. Upéct chleba, zasadit brambory, sestrojit z kartonu robotickou ruku, spočítat, kolik slonů váží plejtvák obrovský, rozlišit kovaříka od tesaříka, vysvětlit, proč někdo vymyslel měkká a tvrdá i/y…

Na hony vzdálená své původní obchodní profesi si s dětmi opět prožívám svá školní léta a objevuji svět, stále znovu a znovu. Hlavně jsem ale objevila, jak obrovský dar mají děti naučit se vše, co potřebují, samy. Jen s lehkým vedením a podporou.

A protože každý, kdo se snaží dělat věci jinak, potřebuje podporu, snažím se i já být takovou oporou pro další objevitele.

ČlánekKategorieVytvořeno
Jak na matematiku s netradičním pexesemtipy04.10.2017 4:55
Čmárací knihatipy14.04.2017 5:26